N a ongeveer 24 uur in Montenegro te zijn geweest, is het tijd om terug naar Dubrovnik te rijden voor deel twee van deze studiereis. Vanavond begint namelijk de Famtrip in Dubrovnik. Deze wordt afgetrapt met een welkomstmeeting bij Villa Dubrovnik.

Sfeervol Dubrovnik

Na aankomst in Dubrovnik is het helaas al donker, dus de stad zelf zal tot morgen moeten wachten. Ook is het al tijd voor de welkomstmeeting bij Villa Dubrovnik. Villa Dubrovnik heeft een prachtige ligging met zeezicht vanuit elke kamer. De suites hebben een zeer groot terras met privé jacuzzi. Ze zijn nog druk bezig met renovaties en gaan pas met Pasen open voor gasten. Gelukkig mochten wij alvast een kijkje nemen. We zijn hier namelijk met een groep van in totaal veertig reisagenten uit heel Europa. Proost op een mooie avond en mooie reis tot nu toe!

We slapen tijdens de Famtrip in het Hilton Imperial Dubrovnik. Het restaurant heeft een mooi terras en vanwege het prachtige lenteweer kunnen we de volgende ochtend buiten ontbijten. De locatie is echt top; op loopafstand van het oude centrum en de stadsmuur. Na het ontbijt worden we opgehaald door de gids voor een stadstour. Dubrovnik wordt ook wel de parel aan de Adriatische zee genoemd en zeker met het mooie weer geloof ik dit meteen. Het is een prachtige stad met sfeervolle kleine straatjes. Ook hebben we enorm geluk met het heerlijke lenteweer.

Na de stadstour staat de eerste hotel inspectie op het programma. We genieten hier ook van een kookshow van de chef en van een heerlijke lunch. Vervolgens bezoeken we per bus nog een aantal accommodaties in Dubrovnik zelf en eentje die wat verder weg ligt. Op de terugweg worden we getrakteerd op een prachtige zonsondergang.

De laatste dag van deze trip is een drukke dag. Vandaag geen hotel inspecties, maar meetings met hotelaanbieders uit de omgeving van Dubrovnik, het noorden van Kroatië en Montenegro. Ideaal om iedereen zo te kunnen zien en spreken. Tijdens deze korte meetings wordt er informatie uitgewisseld en worden presentaties gegeven. Er waren ook een aantal bekenden uit het noorden van Kroatië waar ik afgelopen najaar ben geweest. Leuk om elkaar weer te ontmoeten! Halverwege de dag is er een lunch break met uitgebreid buffet en ook nog even tijd om van het zonnetje te genieten. Na afloop van de meetings wilde ik nog even over de stadsmuur wandelen, één van de highlights van Dubrovnik, maar deze was helaas al dicht. Dan maar een wandeling door de leuke, smalle straatjes van het oude centrum en langs de haven.

De trip wordt afgesloten met een galadiner bij Restaurant Arsenal. Restaurant Arsenal ligt in het oude centrum en heeft een terras aan het water. Wat een prachtige locatie en wat een fantastisch diner! Helaas moet ik er morgenochtend erg vroeg uit omdat mijn vlucht al vroeg vertrekt én de zomertijd gaat in vannacht, dus ik maak het niet te laat. Gelukkig was ik op tijd voor mijn transfer naar de luchthaven van Dubrovnik. Ook nu heb ik geluk en zie ik zowel de eilanden Brac als Hvar vanuit het vliegtuig. Tijdens mijn tussenstop in Zagreb heb ik tijd voor koffie en ontbijt en vervolgens vlieg ik door naar Schiphol.

Aangekomen in Nederland is het toch echt nog maart en is de lente nog ver te zoeken. Deze tijd van het jaar is dan ook perfect voor een bezoek aan Dubrovnik en Montenegro. Ook het najaar, en dan met name september, is een echte aanrader. De cruiseschepen liggen dan niet meer in de haven waardoor het oude centrum niet overspoeld wordt door toeristen. Al met al was het een zeer geslaagde en mooie reis! Wil je meer weten of zelf een reis maken naar Dubrovnik, neem dan direct contact met mij op via marloes@talisman.nl.

Accommodaties uit dit reisverslag

Lees ook het reisverslag van Montenegro