I k begin in Torquay, het begin van de Great Ocean Road. Het eerste deel van de Great Ocean Road biedt verschillende mooie uitzichtpunten die allemaal goed staan aangegeven. De stops liggen over het algemeen direct aan de weg. Prachtige groene bergen en een diep blauwe zee maken deze route nog spectaculairder.

Vanuit Mumbai start ons treinavontuur na een vrolijk welkom op het perron. Al snel zijn we onderweg naar Gujarat waar we op zoek gaan naar de verborgen schatten van deze streek. En inderdaad, verborgen schatten zijn het zeker want er is geen toerist te bekennen. Wij zijn zelf veelal de attractie en worden veelvuldig gefotografeerd.

Na een eerste, toch wat onrustige nacht, komen we aan bij Vadodara. Na een heerlijk ontbijt aan boord van de Deccan Odyssey gaan we op pad naar de vergeten moslimstad Champaner–Pavagadh.

Lorne is een leuk plaats gelegen aan het water om te gaan lunchen. Aan het eind van de middag kwam ik aan bij de Great Ocean Ecolodge voor inspectie en overnachting. De Great Ocean Ecolodge is een speciale plek om te verblijven, de lodge ligt aan de rand van het Otway National Park en op 15 minuten rijden van de oudste, nog werkende vuurtoren van Australië, Cape Otway Lightstation. De kamers in de lodge zijn landelijk ingericht en bieden prachtig uitzicht op de Otway Ranges.

Na een heerlijke afternoon tea ben ik een wandeling door het omliggende natuurgebied gaan maken. De deskundige gids vertelt van alles over de bedreigde diersoorten en de fauna. Je ziet hier veel koala’s en als de schemering intreedt komen ook de kangoeroes tevoorschijn, wat een beleving! Na het diner heb je tevens de kans om sugargliders eten te geven. Dit zijn lieve kleine diertjes, het best te omschrijven als een kruising tussen een vleermuis en een hamster die dus kunnen vliegen. Ze zijn bovendien gek op honing dus je kunt je wel voorstellen wat er gebeurt als je hun verblijf in stapt met honing op je vingertoppen! Een leuke ervaring.

De volgende dag vertrok ik na een heerlijk ontbijt richting de oudste werkende vuurtoren van Australië. Een bezoek aan deze omgeving is meer dan de moeite waard en onderweg kom je gegarandeerd koala’s tegen. Daarna vervolgde ik de weg terug richting de Great Ocean Road. De mooiste en meest bekende stop is de 12 Apostles, prachtige vergezichten in een zeer fotogenieke omgeving. Vervolgens heb ik nog wat mooie foto stops gemaakt en ben ik doorgereden naar Port Fairy, de oudste havenplaats van Victoria wat een perfecte uitvalsbasis is om deze bekende kuststrook te ontdekken.

Allereerst heb ik een bezoek gebracht aan hotel Oscars Waterfront voor een inspectie. Vanuit je kamer heb je een mooi uitzicht over het water. Even verderop in de straat ligt Drifthouse, de accommodatie waar ik die nacht verbleef. Wat een geweldig verblijf is dit! Op ieder klein detail is gelet en er is overal aandacht aan besteed.