Het boekingsproces van Talisman
Hoe lang duurt het voor ik een offerte ontvang?
Dat ligt een beetje aan de bestemming, en de complexiteit van uw aanvraag. Wanneer u via de website of telefonisch een reisvoorstel aanvraagt, dan krijgt u altijd binnen een dag (op werkdagen) en anders de eerstvolgende werkdag een reactie van ons. Uw reisspecialist neemt contact met u op om uw reiswensen door te nemen. Dit gebeurt bijna altijd telefonisch, zo krijgen wij precies de juiste informatie om voor u aan de slag te gaan. Vervolgens gaat de specialist verder met het ontwerp van uw reis, om u zo snel mogelijk een offerte te doen toekomen. Wij zijn hiervoor echter ook afhankelijk van onze partners op de Talisman bestemmingen. Soms kunnen wij u na een dag al berichten, in andere gevallen kan het wat langer duren. Uw specialist houdt u tijdens het traject goed op de hoogte van de vorderingen.
Hoeveel tijd heb ik om te reageren op mijn offerte?
Wanneer u van ons een voorstel heeft ontvangen, dan kunt u hierop vinden hoe lang dit voorstel geldig is. Soms kunnen wij de vluchten maar zeer kort in optie houden voor u, dan ziet u dit terug op de offerte. Meestal is een offerte een week (5 werkdagen) geldig. Uiteraard kunt u ook besluiten dat u nog zaken in uw reis gewijzigd wilt zien, of data aanpassen. Uw specialist helpt u hiermee graag verder.
Hoe kan ik mijn reis definitief maken?
Dat is niet heel moeilijk; in uw voorstel vindt u een button om de reis te bevestigen. Als u daarop klikt, kunt u nog aanvullende informatie kwijt, en de reis bevestigen. Uw Talisman specialist neemt daarna contact met u op om de laatste zaken door te nemen.
Ik wil zelf mijn vluchten boeken, is dat mogelijk?
Uiteraard! Veel van onze reizigers zijn Frequent Flyer bij KLM en reizen af en toe van hun punten. Ook in het geval van de KLM Werelddeal Weken of andere acties van de vluchtmaatschappijen boeken sommige reizigers hun vluchten vast zelf. Wij regelen dan met alle plezier het landarrangement voor u.
Welke belangrijke informatie moet ik doorgeven bij het boeken?
De belangrijkste informatie die wij nodig hebben, vragen wij u na het ondertekenen van de boekingsopdracht. U ontvangt een mail van ons waarin wij vragen om uw gegevens. Het is van belang dat u het formulier zo volledig mogelijk invult. Geef het in ieder geval altijd aan ons door als u allergieën of maaltijdwensen heeft, wanneer u boekt voor een speciale gelegenheid zoals een jubileum of huwelijk, of als u mindervalide bent.
Hoe lang duurt het voor ik mijn boekingsbevestiging ontvang?
Wanneer u uw reis definitief heeft gemaakt, gaan wij aan de slag om u zo snel mogelijk een boekingsbevestiging te doen toekomen. Wij zijn hiervoor echter ook afhankelijk van onze partners op onze bestemmingen. Zodra uw boekingsbevestiging klaar is, ontvangt u deze per post en per email.
Op iedere reis die bij Talisman wordt geboekt, zijn de Talisman reisvoorwaarden van toepassing. Deze bekijkt u hier.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
U ontvangt ongeveer één week voor vertrek uw reispapieren. Indien u de reispapieren vijf dagen voor vertrek nog niet heeft ontvangen, verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Kan ik een wijziging doorgeven voor een bestaande boeking?
Heeft u een reis bij ons geboekt, maar wilt u toch graag in een suite logeren in plaats van een deluxe kamer, toch liever business class vliegen of ter plaatse een andere excursie maken dan dat er nu op het programma staat; geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Wij maken de wijzingen voor u in orde, mits het nog mogelijk is het gewenste te boeken bij de lokale agent of luchtvaartmaatschappij. Afhankelijk van het soort wijziging en wanneer u deze aan ons doorgeeft, kunnen er kosten aan verbonden zijn. Uiteraard communiceren wij deze van te voren met u.
Mijn gegevens op de reispapieren kloppen niet. Wat doe ik nu?
Ziet u fouten in uw reispapieren, bijvoorbeeld in uw naam, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Met name voor uw vliegtickets is het van groot belang dat uw gegevens correct vermeld staan.