W e komen redelijk uitgerust aan in Tokio, maar het is al laat. Om 22:00 lopen we het Park Hotel Tokyo in, waar we eerst de lift moeten nemen naar de 23e verdieping. Bij binnenkomst staat er een DJ te draaien in de lobby; genieten.

Vanuit de jacuzzi overzien we Tokio, wat een prachtig begin van onze dag!

We bestellen snel even wat te eten en met het uitzicht over Tokio en de klanken van de DJ op de achtergrond genieten we volop! Onze kamer is gelegen op de 33e verdieping, en relatief simpel maar wel comfortabel.

Na een kort nachtje van slechst 4 uur slaap (lang leve de jetlag) ontmoeten we onze gids van vandaag. We beginnen met een bezoek aan de Tsukiji Markt, de grootste vismarkt van Japan. ‘Markt’ is eigenlijk niet het juiste woord, het voelt meer als een fabriek/ groothandel waar je als toerist echt te gast bent. Als bezoeker mag je hier pas na 10:00 naar binnen, omdat je anders de kooplui in de weg loopt. Maar ook na tienen is het hier een drukte van jewelste.

Tsukiji Markt

Per metro vervolgen we ons Tokio avontuur naar het Kushi Soba Tempura restaurant. Hier genieten we van echte Japanse tempura. Met een voldaan gevoel stappen we op de waterbus naar de Hamarikyo Garden. Het is een prettige en ontspannen manier om te reizen, heel anders dan de drukte van de metro. Terwijl we van het prachtige uitzicht op de stad genieten zijn we in mum van tijd bij de Hamarikyu tuinen. We wandelen rond en nemen deel aan een thee ceremonie.

Vanavond slapen we in het Mandarin Oriental Hotel, een op-en-top Talisman hotel! Natuurlijk moeten we hier de sauna, het stoombad en de mega grote jacuzzi uitproberen. Vanuit de jacuzzi overzien we Tokio, wat een prachtig begin van onze dag!

Yoko, onze gids, haalt ons op en zal ons de hele dag vergezellen. We gaan naar Nikko, een gezellig plaatsje met veel historie. In het weekend is het hier erg druk, dus een bezoek aan Nikko op een doordeweekse dag is een betere keuze. In een vrij hoog tempo gaan we langs de hoogtepunten. We zien de Tosho-gi shrine en de Rinno-ji tempel. We lunchen bij een restaurantje in het national park maar een lunch in het plaatsje zelf blijkt een veel betere optie te zijn. We nemen een kijkje in de Shoyo-en garden en lopen langs de Shinkyo Bridge voor een fotostop.

In Tokio eten we die avond bij een klein barretje heerlijk verse sushi. We verblijven vanavond in het Conrad hotel waar we nog een paar baantjes zwemmen voor we gaan slapen. De volgende ochtend bezoeken we ook het Four Seasons Hotel, een boutique hotel en een goede keuze voor Talisman reizigers. Maar het Mandarin Oriental blijft onze favoriet.

Vandaag hebben we gids Mimi, die ons de beroemde popcultuur kant van Tokio gaat laten zien. Per openbaar vervoer reizen we naar Shibuya, een bekend kruispunt in Tokio waar de stoplichten voor alle voetgangers tegelijk op groen gaan! We reizen verder naar de wijk Harajuku, die bekend staat om de bijzondere kledingstijlen van de jongeren die hier lopen. Een van de meest bijzondere straten is de Takeshita street, vol kleurrijke mode artikelen voor jongeren waar vele anime kledingstukken kunnen worden gekocht. We brengen een bezoek aan het Maids Cafe, waar je bediend wordt door serveersters die zich kleden en gedragen als kleine meisjes in poppige outfits. Alles hier is kleurrijk en zoet.

Gelukkig is ons avondeten niet te zoet; we dineren in het China Blue restaurant van het Conrad hotel.