Door: Sonja & Michèl
Een bijzondere, fantastische reis

Ruim een jaar voordat we het plan hadden naar Canada te gaan, namen we contact op met Talisman in Breda. Wij hebben onze wensen kenbaar gemaakt met o.a. een familiebezoek in Calgary. Door de reiservaring en kennis van Seraphine is er een prachtige reis ontstaan. Tijdens deze reis reden we met een huurauto van hotel naar hotel met tussendoor een vlucht naar Victoria. Alles werd vooraf tip top geregeld, van de gehuurde auto's tot aan de parkpassen.

Onze reis startte in Calgary waar we twee dagen waren in verband met een familiebezoek. Vanaf daar gingen we met de gehuurde auto naar Moraine Lake, waar we op advies van Seraphine verbleven in Moraine Lake Lodge. Zo mooi, zo rustgevend en qua kamer een beetje terug in de tijd, geen tv, alleen de natuur. De tweede dag hadden we via Talisman een tien uur durende privé-excursie geboekt, waar we via de organisatie Bastiaan de Bruin hebben ontmoet. Bastiaan woont al 30 jaar in Canada en liet ons de mooiste plekken zien in de omgeving: we bezochten Lake Louise, Emerald Lake, Bow Lake, Peyto Lake, de Takakkaw watervallen. We hadden zelfs zoveel geluk dat we de trein zagen bij de the Spiral Tunnels. Het was een mooie dag waar we veel mooie herinneringen gemaakt hebben.

Tijdens onze reis naar Banff hebben we de lange wandeling gemaakt bij de Johnston Canyon. Wat een prachtige natuur en watervallen, echt een aanrader om hier te stoppen. In Banff zijn we met de gondel naar boven gegaan en hebben we ook het Minnewanka Lake bezocht.

De volgende dag vlogen we met Westjet van Calgary naar Victoria, waar we bij Oak Bay Beach Hotel sliepen, een prachtig hotel aan de kust. Vanuit daar was een Whale-excursie geboekt met een catamaran. We zagen een orka en bultrugwalvissen.

Hierna reden we verder naar ons volgende hotel in Tofino. Dit was een spannende dag, omdat er de afgelopen weken bosbranden waren geweest in dat gebied en de enige weg die daarheen ging tot het weekend daarvoor afgesloten was. We werden regelmatig op de hoogte gehouden over de stand van zaken door Talisman. Gelukkig was de weg open en konden we naar Tofino. We sliepen in het prachtig gelegen Wickanninnish Inn hotel. Onze kamer lag aan de westkant en had prachtig uitzicht. Ook het restaurant was met uitzicht op de oceaan. Hier hebben we de twee mooiste dagen beleefd van heel de vakantie: op de eerste dag gingen we beren-spotten, in een privé-zodiac met een gids die precies de juiste plekken wist om zeeleeuwen, en meerdere beren te spotten. We hebben prachtige plaatjes geschoten. Op de tweede dag gingen we op dezelfde wijze op pad en met dezelfde gids. Ook vandaag wist hij ons na een mistige start van de dag te verbazen dat wij walvissen met jong en zee-otters konden spotten en een nest met een Eagle-jong. Wat een bijzondere ervaring en wat fijn dat Talisman samenwerkt met bedrijven die een meerwaarde geven aan je vakantie.

Ons volgende hotel, Sonora Resort, lag op Sonora Island waar we na een lange reis via de Highway van Tofino naar Campbell River arriveren. Vanaf hier was het 1,5 uur varen naar Sonora Island. Wat een prachtig resort, wat een rust en wat een vriendelijke ontvangst. Vanuit onze hotelkamer, direct gelegen aan het water, zagen we zeeleeuwen en eagles. Zo mooi! Wij hebben deze dagen in alle rust doorgebracht op het resort. We genoten van een heerlijke duo-massage en hebben veel gewandeld. Tijdens één van deze wandelingen waren we getuige van een zeeleeuw die een zalm ving. Als je ergens tot rust kan komen, is dit ‘the place to be’.

Vanaf hier reisden we door naar Vancouver, via de Highway naar Nanaimo, waar we de Ferry namen naar Horseshoe Bay. Vanuit het zo rustige Sonora naar de drukte van de stad Vancouver. We sloten onze reis af met een prachtige excursie met het watervliegtuig boven de stad Vancouver, de kust en de gletsjers bij Whistler.

Wij kunnen maar één dingen zeggen van deze vakantie: CANADA, wat ben je mooi! Een bijzondere, fantastische reis waarbij we vooraf regelmatig contact hadden met Seraphine. Haar suggesties resulteerden in een super mooie reis waar we prachtige herinneringen aan over houden. Seraphine, hartelijk dank voor je hulp, inzet en het meedenken met onze wensen, zowel tijdens het plannen als in onze vakantie met o.a. de bosbranden. Het was een vakantie die van A tot Z geregisseerd werd door Talisman. Onze plannen voor een eventuele volgende vakantie hebben wij al een beetje gedeeld...